Навчальні практики є пріоритетним напрямком щодо формування фахових умінь майбутніх екологів. На практиці студенти не лише поглиблюють і розширюють теоретичні знання, а й вчаться застосовувати їх у професійних ситуаціях та мають можливість усвідомити особисту причетність до екологічних проблем і відповідальність за наслідки власної діяльності.
На першому курсі студенти-екологи проходять загально-екологічну навчальну практику, яка базується на комплексному вивченні компонентів довкілля та аналізі їх стану. Екскурсії та польові дослідження проводяться у ботанічному саду Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, Черкаському міському зоопарку, на березі Кременчуцького водосховища, в околицях міста Черкаси, урочищі «Холодний Яр».
Базою для проведення ландшафтно-екологічної практики на другому курсі є Карпатський національний природний парк, на території якого студенти досліджують компоненти ландшафту: гірські породи, кліматичні та гідрологічні умови, ґрунти, рослинний та тваринний світ, а також аналізують умови і закономірності виникнення та динаміки екологічних ситуацій у межах окремих природно-територіальних комплексів.
Виробнича практика студентів третього та четвертого курсів проводиться на підприємствах міста й області та в управлінських установах у галузі екології. Студенти ознайомлюються зі структурою підприємства і технологією виробництва, природоохоронним обладнанням, вивчають технологічну та нормативну документацію, набувають практичних навичок на робочому місці.
Під час науково-виробничої практики на 1 курсі магістратури студенти ознайомлюються з основними напрямками діяльності науково-дослідної чи управлінської установи в галузі екології й охорони навколишнього середовища, системою організації та проведення наукових досліджень в умовах наукових відділів і виробничих лабораторій, виконують самостійне наукове дослідження.
Науково-педагогічна практика у магістрантів проводиться з метою закріплення та вдосконалення базових професійно значущих умінь і формування навичок, які необхідні при виконанні функцій викладача вищого навчального закладу.
Навчальні і виробничі практики надають студентам-екологам можливість розкрити свої творчі здібності під час виконання практичних завдань, відчути корисність отриманих результатів, зануритись в атмосферу співробітництва та партнерства.